Topic-icon AT: Koningsrit 27 april

• de zeeleeuw's Profielfoto Topic Author
  • Offline
  • Administrator
27 apr 2015 15:03 #9297 by de zeeleeuw
AT: Koningsrit 27 april was created by de zeeleeuw
Vanmorgen in 2 groepen de jaarlijks terug kerende Koningsrit gereden. En wat hadden we een mooi weer, we konden op de Dijk in Volendam dan ook heerlijk in het zonnetje buiten zitten.
Ook na afloop toen we aan de tompoezen gingen konden we heerlijk in de tuin zitten.

Armand bedankt voor het begeleiden van groep 2 en verder iedereen die er was (en dat waren er toch bijna 30) bedankt voor jullie inzet om deze ochtend weer tot een succes te maken.

We lezen jullie verhalen wel hier op het forum hoop ik.

Groeten de Zeeleeuw

de zeeleeuw

27 apr 2015 15:29 #9299 by Peter_m
Replied by Peter_m on topic AT: Koningsrit 27 april
Helga, Herman, die rooie van de N.P.O wat zaten ze er weer goed naast!!

Onder een heerlijk öranje" zonnetje gefietst naar Volendam op dunne bandjes,
Moet wel eerlijk toegeven, vingertje in de neus! :lol:

Bakkie op de dijk en ook een klein wolkje, de enige deze dag.
Gelukkig voor ons en iedere oranje markt is de zon onze vriend. Na een dikke 100 km een poesje in de tuin van de opper zeeleeuw/ leeuwin heerlijk top.

Zeeleeuwen bedankt en tot snel.

grtjes Peter

27 apr 2015 16:09 - 27 apr 2015 19:15 #9300 by Miranda
Replied by Miranda on topic AT: Koningsrit 27 april
Mijn eerste rit als racefietser (oké wel op mountainbike met dunne bandjes, dus niet een echte racefietser) was grandioos! Prachtig weer, mooie route, gezellige fietsmaatjes en een super gids: Armand! Langs de Zaanse schans en op de foto gezet door de Japanners, die ons vol bewondering nakeken, richting Volendam. Zoals echte racefietsers hebben we op terras gezeten in t zonnetje met appelgebak! Na het "opsteken" af en toe wind mee, waarop ik mij had verheugd, maar ipv lekker rustig met de wind meerijden was dit het moment waar het behoorlijk doortrappen werd, waardoor ik t toch wel zwaar had. Was blij dat we weer tegenwind hadden en t tempo gelukkig weer daalde. Met dank aan de " uit de windrijders" ben ik toch in Heiloo aangekomen, waar de tompouce stond te wachten! Pim, bedankt voor t organiseren van deze fantastische tocht en dank aan Ella voor de gastvrijheid!
Last edit: 27 apr 2015 19:15 by de zeeleeuw.

27 apr 2015 19:08 - 27 apr 2015 19:15 #9301 by MTBé René
Replied by MTBé René on topic AT: Koningsrit 27 april
Als je het weerbericht voor Kingsday van een paar dagen geleden er bij zou halen, dan zouden we half verzopen en flink verwaaid in Volendam kleumend van de kou aan warme chocola met rum en slagroom gezeten hebben. Niets van dit alles. De zon lachte ons tegemoet. Hoe kan het ook anders op zo'n speciale orange gekleurde feestdag.

Een familie-uitje op de racefiets. In de "langzame" groep, onder leiding van Armand, werd koers gezet naar het andere Oranje. Via Uitgeest, Krommeniedijk, Koog aan de Zaan, de Zaanse Schans. Met inderdaad de foto's makende en zwaaiende Japanners. Wat een bezienswaardigheid zijn die Zeeleeuwen op de racefiets toch.

Met een uitstapje door het altijd mooie en gezellige Neck, sorry hier voor, werd toch de juiste afslag gevonden naar het pontje Spijkerboor en de juiste weg naar Volendam. Heerlijk in het zonnetje werd er genoten van koffie, cola en een appelpuntje met slagroom (mijn 4e puntje in 3 dagen :whistle: ). Daarna zonder veel problemen via Warder, Oosthuizen, Schermerhorn, Stompetoren en Alkmaar naar Heiloo, waar de koffie en de Tompouce op ons wachtte.
Mederijders bedankt voor het heerlijke tochtje en Pim en Ella bedankt voor de gastvrijheid, koffie en Tompouce. Laat Willem maar vaker in een jaar jarig zijn, want 1x per jaar naar Volendam is eigenlijk te weinig om de weg in 1x goed te rijden. Of je moet natuurlijk gewoon op de Garmin van Armand durven te vertrouwen :woohoo:
Last edit: 27 apr 2015 19:15 by de zeeleeuw.

Please Inloggen to join the conversation.

27 apr 2015 20:49 #9302 by Monique V.
Replied by Monique V. on topic AT: Koningsrit 27 april
Ja, Zeeleeuwen, dat was toch weer een prachtige rit naar Volendam. Onder een stralende zon en met vooral zijwind was het heerlijk rijden. En gelukkig reden we een enkele keer voorbij de juiste afslag....zo ben ik toch aan ruim 100 km gekomen, staat weer goed op de teller. Dat bakkie op de Dijk in Volendam is net vakantie, het uitzicht is geweldig en het Volendamse taaltje vind ik altijd fijn om te horen. Onze groep reed mooi, een paar keer moesten we even wachten op een achterblijver. Maar niet omdat het tempo te hoog lag, maar omdat er uitleg aan andere weggebruikers gegeven moest worden over het feit dat wij het toch echt goed bedoelen en heel aardige Zeeleeuwen zijn. Of doordat het jonge spul dacht ons wel weer snel in te halen na een sanitaire stop....

Bedankt Armand en René voor het gidsen en het kopwerk en natuurlijk Pim en Ella voor de koffie en tompoezen. Het was weer super!

27 apr 2015 21:59 #9303 by teun
Replied by teun on topic AT: Koningsrit 27 april
duidelijk wat gemist - eerst zou ik helemaal niet rijden, toen eerst de nuttige dingen doen en daarna een kort rondje. Maar bleek te mooi weer. Ook 100km weg getikt op een demo fiets van Beukers - maar dan in mijn eentje; zonder appelpunt en tompuce toe.
Een mens maakt wel eens een verkeerde keuze. :unsure: