Topic-icon AT Vrijdagochtend training 01.05

• Senior Boarder
01 mei 2015 21:16 #9318 by Jose
AT Vrijdagochtend training 01.05 was created by Jose
Verzamelen bij De Oude Keuken zonder Pim. want die was al en parcours aan het uitzetten bij Johanna's Hof. Het betere verzamelwerk werd gedaan door Ella, waarna we inderdaad richting parkeer terrein Johanna's Hof reden. Het werd een zeeeeeer technisch parcourtje. Eerst over twee lange achtereenvolgende evenwichtsbalken, daarna slalom tussen de paaltjes langs de weg, vervolgens lekker op tempo het brede pad rechts in, daarna vol doortrappend de bochten door en over de weg weer het heuvel landschap in. Daar eerst hele krappe bochtjes heuvel op-en-af, dan de zandbak in. Niet zomaar, nee eerst een rondje om de boom en dan pas door. Hier vielen nogal wat mensen om. Het advies van Pim om vooral eerst de voeten uit de pedalen te klikken voor je valt werd toch heel vaak niet opgevolgd. Of, wel links uitklikken en dan naar rechts omvallen.... Daarna richting parkeerterrein, links het paralel pad op en dan het technische paadje omhoog. Dat ging wel. Tot de kromme bocht een stukje omhoog met een kromme boom links, een boom met wortels rechts en daar een links/rechts heel kort bochtje over de wortels naar rechts gebogen onder de kromme boom door onderwijl naar links sturend. Van de 5 keer is het me een keer gelukt, twee keer met de voeten aan de grond en twee keer via flink vallen. Gelukkig voor mijn ego schijnt vrijwel iedereen daar wel een keer gevallen te zijn. Trouwens deze training werd wel heel vaak de grond opgezocht. Pim heeft ook geen foto's gemaakt, omdat hij vond dat het geen reclame voor zijn trainingen zou zijn met foto's van alleen maar mensen die op de grond liggen.....
Maar leuk was het wel! En leerzaam ook. Toch weer de kracht van de herhaling want het ging wel steeds beter. Of minder slecht....
Uiteraard ter afsluiting een estafette. En uiteraard bij de Duin en Bos Klim. Een iets langer rondje deze keer. In plaats van meteen naar links nog een stukje rechtdoor een single trackje in met daarin een heel pittig steil klimmetje, die eigenlijk alleen met behulp van Pim in een keer geklommen kon worden. Dat allemaal leidde nog tot het nodige bij of in het rood rijden.
Al met al weer een hele leuke, afwisselende, nuttige training met de gebruikelijk gezellige aftertalk in een wel heel rustige Oude Keuken. Helaas pas weer over 3 weken de volgende training.

Please Inloggen to join the conversation.