Topic-icon AT 3e extra extra woensdagochtend training

• Offline
  • Senior Boarder
11 mrt 2015 13:30 - 11 mrt 2015 13:33 #9115 by Jose
Het was, zoals Bert stelde op Facebook, een mysterieuze ochtend. De rit naar de Oude Keuken (niet alleen voor de after talk, maar ook als startplek) was vol in de mist met bij aankomst een volledig beslagen bril met dikke druppels er op. Eerst poetsen dan fietsen. Daarna klaarde het steeds meer op en creëerde het mooie sfeervolle beelden. Bert had weer de nodige variatie in gedachten.
Eerst maar eens bochten oefenen. Mooi kruispunt uitgezocht en eerst rechtsom. Maar niet voordat Bert de noodstop had gedemonstreerd en ook nog van ons verwachtte dat wij dat ook gingen doen. Dus, eerst met je kont op de bagagedrager, vol in de remmen en dan maar hopen dat je eerst uit je pedalen bent geklikt voordat je volledig stilstaat.... Bochten dus. Snelle bocht rechtsom op het kruispunt, volle gewicht op links en goed doorkijken. Dan op het paadje met een krappe bocht keren en dan de volgende snelle bocht. Ging allemaal goed, behalve Leen. Die was zo onder de indruk van een passerende hardloopster dat hij alvast maar ging liggen.... Toen de bochten linksom. Dat was lastiger, want in het begin bleven een aantal mensen rechts rijden. Maar goed dat we eerst de noodstop hadden geoefend.
Transfer en toen rondjes piramide snelheid/uithoudingsvermogen. Opbouw, afbouw en natuurlijk eerst rechtsom en toen linksom (of andersom). Dacht je dat je eindelijk klaar was, moesten we grondoefeningen doen.Vooral voor de buikspieren. Langslopende hardlopers vonden het maar vreemd: Fietsers die op hun rug op de grond lagen, trappende bewegingen in de lucht te zien maken. Fiets kwijt?
Tenslotte nog naar Bos en Duin voor 5 rondjes klimmen, plus nog eentje om uit te fietsen.... Definitiekwestie.... En dan, eindelijk koffie. In de Oude Keuken zat al een eenzame (Zeeleeuw) fietser. Vervolgens arriveerden nog twee groepen/groepjes. Het mooiste daarvan vond ik persoonlijk dat Harry Molenaar na zijn zeer zware val, operaties en lange herstel periode weer aan het fietsen is geslagen. Top!
Last edit: 11 mrt 2015 13:33 by Jose.

Please Inloggen to join the conversation.