Topic-icon AT ... HvH Den Helder

09 nov 2014 20:11 #8607 by Aart
AT ... HvH Den Helder was created by Aart
Dus om 05.30 opgeladen naar Hoek..... :silly:

7uur daar, startnummers halen, fietsen optuigen en infietsen. Vroeg in het vak. Start was slecht geregeld, dranghekken waren niet op tijd. veel voordringers dus.Over een smal afgangetje wringen het strand op :blink: , echter George achtte het heuveltje links op het paadje berijdbaar. Achter hem aan eroverheen en dan dalend langs de lopers door het mulle zand, beetje eng maar wel snel!!! :cheer:

De eerste 10 km achter George aan tot de zandmotor. Ik raakte G kwijt maar kwam in een snel groepje met Richte. Scheveningen verteerd en verder; Helaas na 6km een jogger, geslinger en daar ik net niet scherp was, overstuur naar links, overstuur naar rechts en over de kop geslagen. :S Fiets gelukkig alleen scheef stuur en bidon en pomp erafgevallen, zelf een zeer en dik vingertje en ws blauwe plekken.

Dus weer op pad alleen, groepje allang weg :pinch: Even rustig rijden, alles ok, en de volgende groep; "hey Aart, aansluiten!!" van een zeeleeuw. Leon en 2 anderen. Dus gang en mee!!!! B)
Katwijk gepasseerd, Annemarie ingehaald en met de groep richting Zandvoort. Groep werd groter en onrustiger, met 4 man eraf en alleen gereden. De sluizen over en hoogovens voorbij en weer het strand op. Groep was nu groot maar ik reed lekker met de meewind dus me aan kop genesteld en veel kop gedaan :lol:

Veel publiek nu: echt leuk! . Reed super(37kmu gemiddeld!!) naar de nieuwe duinen voor de zeewering, halverwege hier de Hondsbossche op. Hier moest je echt vd fiets door het mulle, dijk op en .... kramp in mijn kuiten!!! Auw, rekken!!!

Waren nog maar met 2 man vd groep over maar gewoon tempo erop. Pakten weer wat op en reden met zijn 6en toen ik op een smal stuk dacht dat je iets verder naar links wel beter reed.... :sick: niet dus, stuiterde een mui in, een erge mui met heel veel nare kuilen.

Kwam er redelijk uit maar mijn groepje kwijt, Nog even met een moeie Zeeleeuw opgereden en toen de laatste 7km alleen gereden, ach maakte weinig uit.

Al met al een heerlijke race en maar paar minuten na George en Richte binnen ;)

10 nov 2014 10:45 #8608 by Bart 4

10 nov 2014 11:21 #8609 by Suus
Replied by Suus on topic AT ... HvH Den Helder
Hoek van Holland - Den Helder

Eind vorig jaar boekte ik 5 hotelkamers in Hoek van Holland, al snel bleek dat de kamers zo vol zaten en moest ik er zelfs nog een kamer bij boeken! Na vele Facebook berichtjes en nieuwsbrieven was het dit weekend dan eindelijk zover :) .

Zaterdag begon de roadtrip met de trein naar Hoek van Holland. De treinreis op zich was al een groot feest. Heerlijk gelachen en gespeculeerd over hoe de dag erna zou verlopen. Bij aankomst in Hoek van Holland eerst nog even een verkenningsrondje door de omgeving gemaakt (lees: navigatie kon het hotel niet vinden) om vervolgens ons te melden bij het hotel en de kamers te verdelen. Na de spullen gedropt te hebben, zijn we naar een strandtent gegaan om onze startbewijzen te halen, het strand te bekijken (vanuit binnen) en de overige Zeeleeuwen te spreken. Bij terugkomst in het hotel bleken de Derpbikers ook in ‘ons’ hotel te zitten. Gezellig! :laugh:
Om 19:00u stond de Pasta Party op het programma (Pim, bedankt voor het regelen), met z’n alle genieten van een flink bord pasta. Ook in dit restaurant waren de Zeeleeuwen flink vertegenwoordigt!

Zondagochtend 06:00u…. de wekker gaat! Het is zover!

Aan de ontbijttafel word gelukkig nog veel gelachen, ondanks dat vele van ons niet optimaal geslapen hadden (ander bed, andere omgeving, voor sommige andere kamergenoten en natuurlijk een gezonde dosis spanning). Na het ontbijt snel de spullen afgeven aan Ella en Tamara en door naar de startlocatie. Wij dames mochten als eerste starten om 08:00u (y). De mannen volgde 15 a 20 minuten later. Spannend!

Het eerste stuk was goed te doen, tot dat we bij de zandmotor kwamen…. gisteren waren we al uitvoerig voorgelicht over welke kant je moest nemen en we namen de juiste kant, maar nog wat het loodzwaar. Op ongeveer de helft van de zandmotor kwamen Nynke en ik op achterstand. Gelukkig stonden Monique, Elly en Brigitta bij Scheveningen op ons te wachten. Bedankt meiden! Snel even een banaantje en hup weer verder.
Langzamerhand (met nadruk op langzamerhand) kwam ik weer een beetje bij en leek het wat beter te gaan. Brigitta, die super goed reed, deed gelukkig veel kopwerk waardoor ik goed kon bijkomen! Nogmaals bedankt Brigitta! Je reed echt fantastisch! Van Scheveningen naar Katwijk stond er een vervelend windje en wat het strand best hobbelig. Bij Katwijk konden we weer naar boven klauteren en hadden we weer een eetmomentje (van te voren hadden we afgesproken dat we toch wel elk uur even wat moesten eten ivm de lange afstand). Bij Katwijk had Bernard ons inmiddels ook ingehaald. Aangezien we zo'n gezellige groep hadden, besloot Bernard bij ons te blijven :P .
Van Katwijk naar IJmuiden konden we lekker doorrijden en hebben we ook nog wat andere ‘first-time’-rijders gesproken. In IJmuiden stond de eerste verzorgingspost. Even de bidons vullen, wat eten en hup weer verder. Toen kwam er toch een enorm saai stuk naar Wijk aan Zee, maar in Wijk aan Zee stonden Renee, Reny en Tamara ons op te wachten met drinken, en heel veel lekkers. Echt super meiden! Gewoon al om 9:15u daar staan, terwijl wij pas om 12:15u daar waren! Bikkels! Achteraf was dit veruit de beste verzorgingspost en hadden we die andere makkelijk over kunnen slaan... :woohoo:

Inmiddels was de wind wat gedraaid en hadden we eindelijk de wind in de rug. Van Wijk aan Zee naar Egmond ging echt voorspoedig. Ook daar waren de supporters op ons blijven wachten. Er stonden zelfs zoveel supporters, dat we bij Egmond een keer of 5 gestopt zijn :laugh: . Allemaal bedankt voor de support! En Harry bedankt voor het updaten van de supporters van onze locatie! Inmiddels hadden we ook vernomen dat het nieuwe stuk strand bij Petten/Camperduin er goed bij lag en we ons daar geen zorgen meer over hoefde te maken, dus op naar Petten! Tussendoor nog even een juich momentje bij de 100km. Yeah!

En daar was Petten… Bijzonder stuk strand en indrukwekkende werkzaamheden. Vooraf hadden we ons voorgenomen om bij de zeehondjes een foto-momentje in te lassen, maar helaas ze lagen er niet meer. Na Petten sloeg de vermoeidheid langzamerhand toe bij de meeste (op Brigitta na ;-)). Het tempo lag wat lager, het strand werd slechter en de billetjes begonnen wat geïrriteerd te raken. De laatste 10 km hebben we op karakter gereden. Na de laatste strandopgang (waar geen eind aan leek te komen) vierde we op de fiets al een klein feestje! Nog 1500 meter. En ja hoor dan was de finish. Op de finishlijn stonden Don, Gerda (mijn moeder), Richard en Tamara ons op te wachten. We did it! :woohoo:

Als beloning hebben we allemaal genoten van een patatje, een erwtensoep en een drankje! Normaal niet mijn favoriete eten, maar vandaag wel. Wat smaakte dat goed.

Al met al een heel leuk weekend gehad. De pret begon al op zaterdag en eindigde zondag einde van de dag. Het was zeker zwaar, maar we mogen allemaal trots zijn dat we het gedaan hebben! En daarnaast heel veel lol gehad hebben! Op naar het volgende evenement!

Aan alle Zeeleeuwen die ons ingehaald hebben: Bedankt voor de aanmoedigingen! Erg leuk!

10 nov 2014 21:22 - 10 nov 2014 21:22 #8611 by dirktuithof
Replied by dirktuithof on topic AT ... HvH Den Helder

Bart 4 schreef : Voor het na genieten 2 linkjes via twitter

plus.google.com/app/basic/photos/1044012.../6079653222828209537

Op foto 153 zijn Jos en die missionaris uit Friesland nog samen, helaas stak er bij Katwijk een fiets over zonder licht en kwam Jos erg hard ten val bloedneus tand door zijn lip, maar het ergste een gebroken pols maar zoals alle Zeeleeuwen sterk en/of gek is hij met 1 hand aan het stuur toch aangekomen in Den Helder De Topper

Jos beterschap en we hopen dat je er weer snel bij bent.

Last edit: 10 nov 2014 21:22 by dirktuithof.